voice: diamond n umbrella

Aku ingin akan Isteri,
bukan untuk takhta permaisuri,
tapi tuk menjaga hati jasad serta rohani.
Biar sekalian tahu akan isi naluri  ini,
sarat dengan keindahan impian dan mimpi,
Cinta Ini bukan hikayat atau dongeng tapi ini Realiti hati,

Aku ingin akan Isteri,
untuk dipinpim ke jalan yang Hakiki.

Tuhan aku merayu kepada-Mu,
jadikan dia dari rusukku,
kerana aku tidak pasti adakah dia untukku,
yang aku tahu dia ada di setiap jatuh bangunku,

Aku ingin akan Isteri,
yang telah ku selam genangan matanya,
Benar, Ikhlas mungkin hadir dijiwa dia,
Ya Allah jadikanlah dia satu nikmat-Mu kepada ku,
Tak kan kusiakan dia dengan izin-Mu,

bergaduh la awan di atas langit biru itu,
kerana dia aku tahu yang aku ini bukan satu,
dan aku ingin dia utuk isi hidup ini selalu,

***

Leave a Reply

