ramadhan : 01

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Ya Allah,
Sesungguhnya aku hamba-Mu yang hina ini ingin memanjatkan kesyukuran atas nafas yang diberikan dapat aku bertemu dengan bulan yang dipenuhi RahmatMu ini,
Selama ini mungkin aku tidak sedar, aku lupa akan nikmat Mu yang besar ini Ya Allah, syukur terhadap-Mu ya Allah dengan izin mu aku dapat merasai Ramadan-Mu sekali lagi, Ya Allah.

Ya Allah,
kurniakan aku kekuatan untuk beribadat kepadaMu di bulan ini dan seterusnya di bulan-bulan mendatang,
aku tulis doa ini untuk aku menzahirkan kata-kata ku Ya-Allah.

Ya Allah,
Aku memanjat kan syukur kepada mu Ya Allah atas ujian ini, dapat aku menempuhi Ramadahn dengan satu kelainan yang bagi aku ia satu nikmat, satu peringatan bagiku Ya Allah,

Ya Allah,
Sesungguhnya Engkau Maha Penyembuh, dan Maha Mengasihani, Kau cantum kan lah tulang-tulang ku, sembuh kan lah luka-luka ku, dan Kau pulihkan kaki ku seperti dahulu,
Jika sembuh kaki ku nanti membawa dosa kepadamu maka kau cacat kan lah ia,Jika tidak engkau sembuhkan la ia, kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang ada didepan dan dibelakang aku,

Ya Allah,
Kau tetapkan lah iman dihatiku ini, kau tetapkan lah iman ahli keluargaku, dan kau tetapkan iman di hati nya dan keluarganya,

Ya Allah,
Sesungguhnya aku amat mengasihi nya, aku ingin dia menjadi isteriku Ya Allah, jika dia dari tulang rusuk ku maka kau cepatkan lah jodoh kami ya Allah dan kau restui lah hubungan kami,Kau panjang kan lah jodoh kami, dan aku mohon kau ampun kan dosa-dosa kami berdua,

Ya Allah,
Sesungguhnya engkau maha pengampun lagi maha penyayang kau kabulkan la doa ku Ya Allah.

“Wahai Tuhan Kami… Kurniakanlah kepada kami kebaikan didunia dan di akhirat, dan jauhkanlah kami dari azab api neraka”

Amin……..

*******

(safar 1409 – ramadhan 1433)

21072012|1251 – quran 2:50
21072012|1417 – quran 2:72
21072012|1640 – quran 2:87

Leave a Reply

