Tutup Mata Dan Kenang Aku Sentiasa

Pertarungan akan datang,
aku mungkin rebah.
Ditikam, dicincang,
lumat, hancur,
tulang dan daging.
Nafas yang Tuhan pernah berikan,
berakhir.

Selepas Sabit Kematian memancung aku;
tolong baluti jasadku,
cuci darahku,
galikan pusaraku.
Atau biar aku terlentang syahid,
di tengah kontang gurun,
atau gantung mayatku:-
di atas pohon tinggi.

Kerana sebuah tujuan hakiki;
adalah anugerah abadi,
janji Ilahi:-
syurga yang kita kongsi.

Saat ini,
jika aku mati,
kau akan kunanti.

 

Edy | 2012
darkinsomnianight

Leave a Reply

