Nenas bukan Rumah aku….

ko tayang kereta mewah cantik kau,
ko peluk awek gebu bukan milik kau,
ko capture pic makanan mewah lazat kau,
ko tunjuk kebolehan kau,
ko canang buruk orang macam bawa mudarat pada kau,
ko tulis ayat jiwang yang budget manis tu di dinding kau,

aku baca guna mata,
aku buat-buat tak peduli,
aku sakit hati?

entah rasa diri ni macam SpongeBob dalam TV,
kawan dengan bintang yang IQ tak berapa nak tinggi,
yang berjiran dengan sotong yang tak suka ambil peduli,
yang ambil ujian lesen berkali-kali,
kerja pula dapat bos yang ambil kesempatan atas diri,

aku Spongebob ker??

tak nak,
aku nak jadi orang Power yang dihormati.
sekian.

Leave a Reply

