tiada apa yang dapat aku kata – mereka tua?

#suzuki-cup

harimau malaya vs todak temasik
selama empat puluh lima minit
mereka letih
pandai mereka terhijab
cerdik mereka dulu tersorok – mungkin di’pawang’kan temasik
ini aku tulis sesudah separuh nyawa masa

aku
sudah pasti mahu
harimau membaham todak
namun mereka tertikam pedang di muncung todak

‘secara terbuka’
Raja Gopal perlu turun
sedangkan;
Frank Rijkard
Pep. Guardiola
dan ramai lagi faham akan ‘kemampuan’ sendiri
adakah ‘dia’ ini dewa langit yang diseru menyandang jawatan ‘pemacu’ harimau
kebanyakan tahu mereka perlu turun setelah kecewa peminat itu timbul
kerana ini bukan permainan sukan semata
ini perniagaan juta-juta…
ini libat perasaan
ini libat maruah sesetengah
kerana bukan semua penyokong malaya
peminat ‘Liverpool’ yang kebal asa kecewa
kerana mereka itu manusia klise kebanyakannya
yang mahu menang sentiasa – kalah sekali sekala mungkin ‘tak apa’

*separuh nyawa kemudian – bawah*

lemau
mungkin?
sudah lama disitu –
mentera gopal sudah tawar
perlu ada pawang yang baru

positif nya
ini baru game pertama
ada sinar dibalik semua ini
mungkin kerana ada yang menabik dada

resmi filem bollywood
“hero kan kalah dulu” – harap tertempias kewajah Harimau Malaya
moga skrip lama (2010) diulang encik gopal
masa mula muda harimau dibelasah garuda (1-5)
tapi diakhir momen harimau juara

harimau terlalu berlari buta
semangat kuat tapi akal tiada – aku kata
bukan tiada semangat kekitaan
tapi rasa mual timbul – ehh aku bukan ke stadium pun…
tapi aku ‘still’ termual

penyerang kita – taraf antarabangsa
pemain kita – semua pada aku hebat dan layak menyarung seragam negara
tapi atas mereka – adakah hanya sekadar jelmaan kera

rasa mahu carut kuat-kuat
tapi nak carut kepada siapa?
kerana tiap kali aku bersemangat menyokong pasti hampa (0-3) – kenapa?

dan ehh….
tapi esok kan pasti ada
buat apa mahu hampa lama lama

mari berusaha
untuk esok – moga momen itu lebih sempurna

Leave a Reply

