memori cempaka dunia

2002

aku dulu dapat 8A time PMR
gembira tahap gampang yang tak terkira
dulu tak facebuk nak tayang result seorang Aku
kawan yang tak dapat 8A aku kutuk semahu-mahu
yang tak ada A memang lagi teruk la aku kutuk

hahaha 8A kot PMR aku
keluar je pagor sekolah aku nak jerit kuat-kuat
bagi semua orang tahu yang aku ini pandai gila, yela PMR 8A kot
semuanya A…

keluar je pintu pagar
sebuah LORI Indah Water dari arah hadapan dengan laju merempuh aku
aku hanya diam tak ada suara nak menjerit

aku pun mati.
tak sempat nak guna khasiat 8A tue……

kenangan seorang pelajar tingkatan tiga,
Kadir Isnin

Leave a Reply

