AKU

Sejahtera
Kehadapan kamu yang tahu mengeja kata, aku baru disini berasal bukan dari sumatera, kamu percaya akan serapah mentera yang menyeru dan memuja kuasa? disini aku akan cerita kenapa kuasa itu kau rasa, kerana ia sebuah kuasa yang sejahtera dan dimana-mana. Ohh, ya aku bukan sesiapa aku manusia biasa yang masih cuba belajar, kerana ilmu itu lautan tak bertepian. Banyak aku mahu cerita, macam2 sehingga ada yang mungkin memeningkan kepala.
Asalnya begini, aku mula menulis selepas kehilangan, dan untuk melekakan dan melupa akan kehilangan itu aku berpikir, macam-macam aku pikir, hampir gila mungkin. aku pejam mata dan aku biar jasad minda aku dihanyutkan sahaja, biar masa yang jadi jawapan segala pada minda manusia kosong ini. Hingga satu ketika aku rasa hanyut itu melemaskan aku, tak ada yang kurasa bahagia, dan dunia ini dusta belaka,
asalan aku di ‘tekanan kata’ dan disini diolah menjadi satu serapah manja yang bukan dusta, sebelum kau baca dan sebelum kau kata, gengam sesuatu yang mampu selamatkan kau. ‘Percaya’ itu perlu untuk jadi jaring penyelamat untuk kau satu masa nanti, kerana ini bukan dongengan semata, ini adalah olahan fakta yang cuba bawa kau kasuatu destinasi dunia yang berbeza.
dengan nama tuhan ADAM
tuhan NUH
tuhan IBRAHIM
tuhan MUSA
tuhan SULAIMAN
tuhan ISA
dan tuhan MUHAMMAD
aku mulakan serapah ini
moga ada zat berguna

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s